vrijdag 2 december 2011

Garenschaal

Toen ik DEZE GARENSCHAAL tegenkwam, wilde ik er meteen één gaan maken. Schaal, plasticfolie, katoenen garen, bloem, suiker en water waren snel gepakt. Het papje werd gemaakt. Ik heb minder gemaakt dan in de volgende beschrijving staat aangegeven, want ik vond het wat veel voor één schaal. Deze hoeveelheid kan gebruikt worden voor meerdere schalen. Meng een half kopje bloem met 2 kopjes koud water. Breng 2 kopjes water in een pannetje aan de kook. Voeg het water en bloemmengsel toe en breng het geheel opnieuw aan de kook. Haal de pan van het vuur en roer er 3 eetlepels suiker door. Laat het afkoelen, het papje wordt dan dikker. Het garen losjes in het papje dopen en in laten trekken. Daarna het garen uit laten lekken in een vergiet. De buitenkant van de kom bekleden met plasticfolie. Het garen van binnen naar buiten uitrollen. Dan is het wachten, want het geheel moet een dag drogen. Het is ook een leuk werkje om met kinderen te doen, kijk HIER.

23 opmerkingen:

  1. Wat geinig! Wat een idee. leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk Willy, ik heb dit wel op de naaimachine gedaan, maar heb dit nog nooit gezien, enig
    Groetjes Joke en een fijn weekeinden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dit buitengewoon,maar moet men de schaal omdraaien en op de bodem beginnen te wikkelen of waar begint u?M.H.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @MH, de schaal ligt omgedraaid en het garen heb ik van binnen naar buiten aangebracht, maar je kunt het ook kriskras, zigzaggend of zelfs met losse draadjes doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat Prachtig en wat een leuk idee, ga het zeker ook eens proberen, Fijn weekend Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat MOOI gemaakt, Willy..
    en wat 'n leuk idee!
    groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooohh, wat leuk, hoe kom je er op! Echt heel gaaf, en super gelukt! Complimenten hoor! Fijn weekend, lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige schaal heb je gemaakt Willy! Het is toch geweldig om te zien wat er met garen allemaal kan.
    Je bent ook aan een Vierlande merklap begonnen, wat moedig! Ze zijn schitterend.
    Lieve groeten en een fijn Sintweekend gewenst van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Willy,

    Wat een ontzettend leuk idee en prachtig resultaat!

    Een gezellig Sinterklaas weekend,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. helemaal super! dit ga ik straks nog aan onze oudste laten zien...ik denk zomaar dat ze morgen meteen aan de slag gaat. Zo'n schaal ziet er heel trendy maar toch natuurlijk uit. Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is een prachtige schaal !!! Mooi gemaakt..
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk Willy! Inderdaad iets om ook met de kids te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel bijzonder idee! En.. bij mij komt "tante" telkens wel goed in de favorieten aan als je een nieuw blogje hebt geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind dit een heel leuk idee. Ook leuk om voor iemand te maken als cadeau. Vullen met iets. Het zal niet lang duren eer ik dit ga proberen. Bedankt weer dat je dit met ons wilt delen!
    Kram van Gon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk om te doen hè, ik deed het eens in het heel klein, haakte een vingerhoedje en deed dat in een suikerpapje en liet dat drogen, staat nu al jaren in de kast bij Mams! Heel leuk om nu eens iets groots te zien!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hé, dat is grappig. Goed idee voor in de kerstvakantie tijdens de oppasdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goed gelukt zeg! Ik heb op deze manier wel eens popjes gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zit met grote ogen te kijken, ik vind hem geweldig! Wat een superleuk idee, die ga ik ook in de agenda zetten om te doen, straks in de vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen