donderdag 22 november 2012

Het Zeeuwse Knop Bakboek

In september, tijdens de vakantie in Zeeland, kocht ik de ZEEUWSE KNOP BAKVORM. Vorige maand verscheen 'Het Zeeuwse Knop Bakboek'. 


Tinka Leene, de ontwerpster van de Zeeuwse knop bakvorm, kreeg van over de hele wereld recepten toegestuurd. In het boek staan 75 recepten, verhalen en foto's uit 35 landen. Daarnaast is het geïllustreerd met originele oude foto's van Zeeuwen in klederdracht. Het boek heeft ook een erg mooi kaft en omslag. De gaten in de omslag staan symbool voor het terugkijken naar wat was. De foto's van recepten naar het creëren van je toekomst.


Hilly bedankt voor de tip!

21 opmerkingen:

  1. Al weer zo iets bijzonders! Heel erg leuk Willy!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk voor je Willy, nu kun je van alles gaan uit proberen..............gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een leuk kijk-en-doe-boek (ik word er wel een beetje hebberig van....),
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaaf, Willie. Ik ga eens verder neuzen naar dit boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, hij is zo leuk!! Alleen van het boek al liep het water me in de mond! Laat je het ons weten, als je er iets lekkers uit gebakken hebt? Lieve groetjes uit het Zeeuwse land!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat leukkkkkkkkkkkkkkkkk!!!
    ik ben heel nieuwsgierig naar dit boek..
    heb helaas de bakvorm niet.. maar zal best ook lukken in andere modellen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik zie net dat het boek voor ongeveer 20 euro te koop is bij bol.com.. ik ga er voor sparen!

      Verwijderen
  7. Wat leuk om te zien wat er met zo'n speciaal bakblik allemaal gemaakt kan worden in al die landen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig leuk idee en dan zo origineel uitgevoerd. Die Zeeuwen zijn ook super creatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi bakblik, en nog mooiere cakes. Ik krijg zo wel zin in een plakkie (lol) knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gisteren zag ik op de fair ook bijzondere bakmodellen, het effect er van was wel heel erg mooi, net als hier!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dus jij hebt voorlopig het een en ander uit te proberen. Leuk zo'n boek. De baksels op de foto zien er leuk uit in de vorm van de zeeuwse knop.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk is het boek, he? Zoveel recepten en van die mooie oude foto's ertussen. Ik heb het gekregen en ik vind het zo leuk om af en toe wat uit te proberen!
    Groeten,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. :) ik doe hem mezelf vandaag cadeau en ik heb t brood en cake blik dus kan dan lekker aan de slag...bij t olijvenbrood liggen de halve olijfjes in de knoppen ,zo'n mooi effect :)
    groetjes hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk vooral als je iets hebt met zeeland.
    Zal straks het filmpje even rustig bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een bijzonder boek en een prachtige bakvorm. Leuk dat een stukje Zeeuwse cultuur op deze moderne manier vertaald is.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Erg leuk!! Ik ben fan van de Zeeuwse knoop.
    Fijn weekend!
    Vriendelijke groeten,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Willy, ik ben weer bijgelezen, heb genoten van het filmpje van de Sint, leuk.
    En vandaag heb ik dit bakboek in handen gehad op de markt waar ik stond.
    Erg mooie foto's van de Walcherse dracht staan er in.
    Iedereen lachte erom, want het gaat om het bakken natuurlijk,maar het is een prachtig boek, en ik heb nog een boekenbon....dus misschien...
    Fijn weekend, groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen