woensdag 3 april 2013

Klein Venetië in Colmar

Toen we anderhalf jaar geleden op vakantie in het Zwarte Woud (Duitsland) waren, maakten we een uitstapje over de grens naar Frankrijk. We bezochten Colmar, een stad in de Elzas. Het behoorde door de eeuwen heen afwisselend tot Duitsland en Frankrijk. Er zijn veel vakwerkhuizen in verschillende kleuren. De rivier de Lauch stroomt door de stad. Een gedeelte van Colmar wordt klein Venetië genoemd. Dat deel was ook het doel van ons bezoek. Het was eind september en heerlijk zomers weer.










Er is markt op straat en in de markthal.









Overal zie je prachtig AARDEWERK.


Ons bezoek aan Colmar was helaas te kort. Dat is een goede reden om er nog eens terug te komen. Vanaf Colmar gingen we verder in noord-westelijke richting. Waar we toen terecht kwamen laat ik een andere keer zien.


20 opmerkingen:

  1. Ja Colmar is leuk ik herkende het weer. Is lang geleden dat ik hier ben geweest, Het komt weer terug. Filmpje bekeken.

    Leuk Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeee, hier ben ik als kind ooit wel eens geweest met mijn ouders... Ik kan me de vakwerkhuizen nog wel vaag herinneren, maar wist niet meer dat het er zo mooi was :) Volgens mij zaten er die dag twee meisjes in streekdracht op de rand van een vijver om zich te laten fotograferen. Mijn broertje moest er naast gaan zitten, vreselijk vond hij het, ha ha! Groetjes Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik ben er twee maal geweest en herken enkele plekken, mooie stad.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige stad en wat een mooie huizen.
    Leuk dat we even met je mee mochten gaan Willy.
    Fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het doet toch echt wel Duits aan, de huizen hebben duidelijk een Duitse sfeer. Ik ken het stadje niet, dus deze wandeling werd op prijs gesteld ;-).

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige plek wij zijn er meermalen geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig stadje, ooit geweest, maar ik kan me dit allemaal niet herinneren. Nog maar eens heengaan dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig die vakwerkhuizen, jammer dat dat nu niet meer gebouwd wordt. Het moet wel indrukwekkend zijn om daar eens te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om weer even 'virtueel' in Colmar te zijn..
    Wij waren er jaren geleden, zomaar toevallig verzeild geraakt op één van onze trekvakanties.
    Prachtig om weer te zien!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Colmar is zo leuk, bedankt voor de mooie foto's...
    Liefs
    Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik krijg me nou toch zin om in de caravan te stappen ...
    Bedankt voor deze leuke foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is alweer 15 jaar geleden dat wij er waren,mooi stadje om rond te lopen,kan me wel herinneren dat de bevolking die iets in het toerisme/horeca uitbaten minder vriendelijk waren.
    Veel broedende ooievaars op het nest op de daken van gebouwen.
    We reden de prachtige Route des Crêtes tot aan De Grand Ballon één van de toppen die in de richting noord-zuid alle hoogten van het massief van de Vogezen met elkaar verbindt.

    Groetjes,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mon Alsace est belle !!! j'habite à 35kms de Colmar dans une superbe ville touristique qui se nomme Obernai...
    Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel lang geleden ben ik er nog met mijn ouders geweest. Herinner me er weinig van maar het ziet er wel heel mooi uit. Toch nog maar een keer bezoeken en dan in dezelfde tijd als jij. Al die bloemen. Heerlijk!
    Kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig!!! Zal ik onthouden!! Krijg heel veel zin in de zomer van deze plaatjes !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het fijne van de Elzas is, dat je er geen frans hoeft te spreken. Daarvan is bij mij na bijna 50 jaar weinig blijven hangen. Colmar staat allang op ons lijstje, dank dat je me eraan herinnert!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zou daar wel willen rondlopen nu. Met blote armen in de zon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh dat ziet er leuk uit zeg, die tip onthoud ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Colmar. Ik ben er heel heel vroeger ook eens geweest. Wat ziet het er gezellig uit! 'k Zou er best wel weer eens willen kijken.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohh, wat leuk deze rondleiding. We hebben net een weekje Keysersberg geboekt in juni! We zullen Colmar zeker een bezoek gaan brengen.

    BeantwoordenVerwijderen