vrijdag 1 november 2013

Het Muizenhuis - Sam & Julia en het circus

Hebben jullie het derde grote boek over Sam & Julia al gezien? 'Het Muizenhuis - Sam & Julia en het circus' ligt sinds september in de winkel.

Julia en haar moeder gaan in de grote vakantie met het circus mee. Julia schrijft in brieven aan Sam over hoe spannend dat wel niet is en over haar nieuwe vrienden Enrico de clown en Sylvana de trapezewerkster. Sam schrijft lange brieven terug, want thuis in het Muizenhuis valt natuurlijk ook heus genoeg te beleven.


Sam & Julia en het circus is gebaseerd op een waar gebeurde geschiedenis. Karina Schaapman reisde namelijk in haar jeugd écht mee met het circus. Iets waar veel kinderen alleen maar van kunnen dromen. Voor dit boek bouwde Karina onder meer de circustent en de woonwagens uit haar jeugd na, met dezelfde duizelingwekkende gedetailleerdheid die we kennen uit de eerdere boeken. Ook de circusposters, foto's en brieven uit haar persoonlijke archief zijn verkleind en zijn terug te vinden in dit boek. De foto's zijn gemaakt door Jaap Vliegenthart. (bron:Rubinstein)


Sam & Julia in het Fries.



Op de website van HET MUIZENHUIS vind je nog meer leuke producten van Sam & Julia, o.a. kalenders, dagboek, notebook, uitnodigingen en Sam & Julia poppen.



Voor de allerkleinsten, vanaf 2 jaar, zijn er leuke Sam & Julia blokboekjes van karton.




Tot en met 31 december 2013 zijn in de MUSEUMWINKEL van de HERMITAGE de buitenscènes van het Muizenhuis te zien, zoals het theater, de hal, het ziekenhuis en het circus met de verschillende woonwagens. Gedurende de tentoonstelling zijn er tal van kinderevenementen. In de museumwinkel zijn cadeauartikelen te koop horende bij de expositie. De winkel is dagelijks geopend van 10.00 - 17.00 uur.


HET MUIZENHUIS OP DE KASTEELZOLDER (verlengd tot september 2014).

28 opmerkingen:

  1. Ik volg Karina Schaapman op Facebook. Erg leuk om te zien wat ze iedere keer weer maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk die verhalen over het muizenhuis, over een poosje kan ik die mooi voorlezen aan mijn kleindochter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze leuk, al die verhalen en die kleine boekjes voor de kleintjes!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hej Willy!
    Het boek is op zoek naar zo mooi, evenals muizen!
    Als ik een kind was, ik zeker wil zijn in dit boek!
    Bedankt voor het delen!
    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk he, ik denk dat wij vroeger ook een muizen hadden maar of het ook dezelfde schrijver is. Prachtig alles zo mooi wie zou er niet zo willen wonen. Geniet van je weekend, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat leuk en wat een leuke decemberkadootjes zijn dat!! die kartonboekjes vind ik zo leuk...ook voor mezelf ;) Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Willy,
    Zulke muizen zijn zó koddig en het is zelfs leuk voor volwassenen! Heel wat anders dan veel zogenaamde entertainment van deze tijd...
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig knap en mooi! Dank voor alle tips. Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat lijkt mij een erg leuk boek, bijzonder dat alles tot in detail vanuit vroeger wordt nagemaakt.

    Fijn weekend Willy! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier zou je als volwassene toch zo mee gaan spelen????

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat knap toch om alles zo gedetailleerd te kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Op de kasteel zolder ben ik laatst geweest, is erg leuk en spannend voor kinderen inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ken het boek niet, maar lijkt me wel erg leuk! Doet me denken aan vroeger toen ik ook een muizenboek had..

    fijn weekend,
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De boeken zien er prachtig uit. Iets om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo leuk. Iets voor sinterklaas of kerst als kado. Ook de muizen zijn te koop. Slim gedaan.
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke muizen onderwerp heb je gekozen voor je blog.
    Groetjes, RW & SK

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er allemaal leuk uit, zelfs voor volwassenen :) echt schattige muisjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ben vorige week in kasteel Groeneveld geweest! Wat een leuke gezellige muizenzolder! Ik zou er zo willen wonen!
    Je kunt er ook heerlijk wandelen in t mooie park erom heen!
    Was nu mooi in herfstkleuren!
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Enig he het nieuwe boek! Ik pak hem regelmatig even uit de boekenkast.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het blijft leuk, op mijn andere poppenhuisblog heb ik pas http://hetmuizenhuis.blogspot.nl/ toegevoegd ook zo leuk om even te kijken.
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ontzettend leuk weer, en zeker als je leest dat dit alles gebaseerd is op waargebeurde verhalen :) Leuk Willy, dank je wel voor dit logje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Willy,

    Weet je dat ik de boeken eigenlijk nooit goed bekeken heb? Moet ik toch maar eens verandering in gaan brengen!

    Fijne zondag!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Er heeft echt een goede marketeer op dit project gezeten. Grappig dat zo veel mensen dit leuk vinden. Fijne zondag! @

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ergens blijven we gelukkig nog allemaal een kind.......zo leuk om het te lezen Willy!
    XXX Hetti

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Toen wij laatst in Amsterdam (stadsbibliotheek) waren, hebben wij ons een hele tijd vergaapt aan het muizenhuis. Zie je het voor je: 2 vrouwen van boven de zestig als kinderen rond het Muizenhuis. Het was zo leuk en steeds ontdek je weer wat nieuws.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. dank voor de tip! ik moet gauw maar eens naar de boekenwinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh ja, het muizenhuis. Om helemaal in te verdwijnen, ook als volwassenen!

    BeantwoordenVerwijderen