maandag 22 juni 2015

Vakantie-haakwerk



Vier weken vakantie, hoeveel garen neem je dan mee? Ik had eerst een aantal bollen van het Fenna garen voor mij zelf gehaald. Het schijnt de winkels uit te vliegen. Dat bleek ook zo te zijn, want er was helemaal geen keus, dit was de enige kleurencombinatie. Ik was er niet meteen weg van, maar begon het tijdens het haken steeds mooier te vinden. Dochter en schoondochter reageerden meteen enthousiast. Van dit garen wilden zij ook best iets gehaakt hebben. Het lukte om op de dag van vertrek bij een andere vestiging 15 bollen van hetzelfde garen in te slaan. Zo gingen er 22 bollen Fenna garen mee op vakantie. De omslagdoek voor mijn dochter was af toen ze bij ons in Denemarken kwam. Voor schoondochter haakte ik een poncho. Als laatste haakte ik voor mijzelf een rechte omslagdoek. Hiervoor gebruikte ik de opengewerkte klinkersteek (zie laatste twee foto's).





29 opmerkingen:

  1. Prachtig mooi Willy, met die gloedvolle kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat de kleurencombi die je niet aansprak zo mooi is!
    Kan me goed voorstellen dat iedereen er weg van was, ik vind hem ook prachtig.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Willy,

    Wat heb je hard 'gewerkt' en wat een mooi resultaat! Echt mooi!!! Je kunt het ook overal bij dragen, denk ik zo. En er hebben al meerdere mensen plezier van :)

    Fijne dag& groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi ja dat kan soms heel anders uitpakken dan je verwacht

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent lekker zoet geweest op vakantie :-). Prachtige warme kleuren die in elk seizoen passen.
    de klinkersteek geeft een mooi efect, ik heb hem nog nooit gebruikt, maar hij staat nu in de Favorieten!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig nog iemand die garen mee neemt op vakantie.
    En er mee bezig is hoeveel mee te nemen.
    Dat is iets waar ik me ook mee bezig kan houden.
    En dan soms bijna helemaal geen tijd hebben om er iets mee te doen.
    Dat had jij wel, mooie dingen heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. moooi !!!! ja dat Fenna was hier ook zo op heb nog wel wat kunnen veroveren staat in de wacht ,kan ik nu mooi bij jou vast wat inspiratie op doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje wat productief, zoveel mooie dingen zien en dan ook nog 3 projecten haken!!!!!
    Mooi hoor!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kleuren zijn prachtig en doen mij aan de herfst denken, net zoals het weer van dit moment. En jij hebt 2 dierbaren gelukkig gemaakt en binnenkort jezelf ook, wat een heerlijke herinnering aan deze vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! Wat grappig dat door een beperkte keuze er zo'n mooie kleurencombi ontstaat. Je bent wel een turbo haakster, 3 projecten in je vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat noem ik nog eens een mooie indeling van vakantie vieren,verschillende dingen ondernemen,veel zien en tussen de bedrijven door relaxen met handwerk.
    En wat is het haakwerk van een prachtige kleurcombinatie en steek.

    Veel plezier van jullie omslagdoeken!!!
    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vakantieijverig ben je geweest zeg..... met een prachtig resultaat... Vind de kleuren een helemaal warme uitstraling hebben en dat komt deze zomer immers goed van pas.......
    Bewondering,
    Steekjesgroetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is het leuke van haken, dat je het overal mee heen kunt nemen, een paar steken doen, en je bent weer verder.
    Ik denk dat ik iets gemist heb, is Fenna een merk of een garen van een bepaald merk?
    Fijne week,

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Gerry, het garen heet Fenna en is verkrijgbaar bij de Wibra.

      Verwijderen
  14. Wat toch een rijkdom als je van die gouden handjes heb heerlijk en wat een prachtige kleuren garen. Mooie omslagdoek ook hoor ik ben gek op een omslagdoek heerlijk voor de koude avonden en die hebben we best wel veel de laatste tijd. Gezellige avond, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke haakvakantie moet dat zijn geweest! En het leuke van die driehoekige sjaal is dat het zooooo verslavend is om te doen ;) Ik ben benieuwd hoe jullie er binnenkort samen bij zitten met al die mooie sjaals!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O prachtige omslag doek en poncho geworden
    Haken is zo fijn om steeds even te doen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jij hebt flink gehaakt! Mooi. Ik zou ook moeten wennen aan de kleuren maar het is heel mooi zo. Beetje herfstig. Hele warme kleuren. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou ik vind de kleuren ook heel erg mooi hoor. Dus dat is dan wel heel mooi meegevallen. Die opengewerkte klinkersteek ken ik denk ik wel. Een toer van 3 lossen en 1 vast (steeds herhalen) en dan weer een toer met alleen maar 3 of 4 stokjes in die lossengroepjes?
    Ik ben van zoiets een kussenhoes aan het haken... heel leuk, alleen moet ik steeds opnieuw aan- en afhechten bij elke toer. Dat hoef jij niet te doen met dit mooie garen... heel slim...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie omslagdoeken, mooie warme kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De omslagdoek is prachtig geworden Willy! Mooi voor de herfst en winter.

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ben jij ijverig geweest tijdens de vakantie En wat is het mooi geworden! Het zijn prachtige kleuren.
    Met die verlopende kleuren, geen losse draden na iedere toer. Scheelt erg veel in de afwerking.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooi garen is dat, ik ga eens kijken of dat hier ook in de winkel ligt. Wat ben je druk aan het haken in je vakantei, mij lukt dat meestal niet. Bovendien is het resultaat erg mooi.
    Hartelijke groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een goed idee Willy! Ik heb ook een paar bollen Fenna kunnen vinden, het is populair garen en terecht. Je haakwerk is prachtig geworden en de klinkersteek vind ik erg mooi. Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi kleurverloop heeft dat garen.Ik heb het ook eens gekocht maarkon er niet tegen, kreeg kriebels van de pluisjes. Ik heb er iemand anders blij mee gemaakt., Maar mooi vind ik het wel.. en dat vinden veel meer mensen want het is altijd op... Leuke steek is dat die klinkersteek..

    Lieve groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beste Willy,
    Nee toch; jij was helemaal niet met vakantie! Bijna industriëel werk leverde je maar wel mooi. Die klinkersteek oogt heel mooi.
    Pracht werk en drie blij!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het is wel heel erg mooi geworden. Die kleuren zijn juist mooi. Lekker herfstachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een productieve vakantie dus, hoeveel bollen zijn er over? Mooi, die klinkersteek. Groet, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen