vrijdag 19 juni 2015

Weer op de fiets

Tijdens onze vakantie hebben wij wel gewandeld, maar niet gefietst. De fietstochtjes -vooral 's avonds- hebben wij best wel gemist. Toen wij weer thuis waren zijn wij dan ook zo snel mogelijk op onze fietsen gestapt.

Hoe gaat het met de ooievaars? De jongen zijn helaas niet te zien, misschien steken ze een volgende keer hun kopjes boven het nest uit.



De boeren zijn  bezig met het binnenhalen van het gemaaide gras. Loonwerkers rijden af en aan.



De ooievaars zijn intussen druk bezig met het zoeken naar lekkere hapjes voor de jongen op het nest en voor henzelf. De één zoekt alleen, de ander in gezelschap van soortgenoten. Soms is er even tijd voor een rustmoment.





De mais komt nog maar net boven de grond uit. Over een tijdje kunnen wij er al niet meer overheen kijken.


De Brandrode runderen hebben ook een rustmoment en storen zich niet aan ons.


Helaas zijn er deze avond geen reeën te bekennen, maar wel twee haasjes.


Of is er toch een ree? Het is wel een zoekplaatje geworden.


Oer-Hollandse plaatjes.



Dit ooievaarsnest is moeilijk te zien, maar hier heb ik een plekje gevonden tussen twee bomen door. Heel in de verte staat het.



Prachtige plekjes om te wonen, dat zou toch iedereen wel willen.







Natuurgebied Soerense Broek ten noorden van Dieren.



Prachtig vingerhoedskruid, het bloeit nu volop.


Daar hebben we nog een ooievaar die op zoek is naar een lekker hapje.



In de sloot maakt moeder eend een ontspannen zwemtochtje met haar kroost.


Boerderij te koop!





Een wei vol huppelende konijntjes. Een aantal konijntjes verdwijnt in de struiken, maar er blijven er zeker nog tien over. Leuk hè?



Wij zijn bijna thuis. De volgende keer gaan we weer eens kijken hoe het in het bos is. Tot dan!


De geplaatste foto's zijn van twee fietstochtjes.

24 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto's Willy, ik heb de ree gespot hoor en al die ooievaars , zo mooi !
    Fijn zomers weekend,
    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk Willy tis net of ik zelf op de fiets zit, zijn ook allemaal weggetjes die wij ook befietsen, groetjes Beo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb heerlijk even mee gefietst...wat is het hier toch mooi hé !!..;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's weer, Willy, en wat een heerlijke tocht en wat valt er toch veel te zien! De ooievaars zijn heel bijzonder. Het was weer genieten!

    Groetjes en een fijn weekend, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk weer al de flora en fauna!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zucht ..., wat mooi toch allemaal...
    Jij kunt ook geweldig foto's maken Willy, het lijkt alsof ik met je mee fiets..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor! Zo zit ik ook altijd te genieten op de fiets.
    Groeten, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het in ons, nu koude, kikkerlandje toch mooi hè!
    En als je fietst zie je zoveel meer.
    Een boerderij te koop: ja dat wil je wel als je daar fietst maar wij zeggen altijd: kijk maar eens als het regent in de winter.....zouden we het dan nog leuk vinden?

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk, Willy, wat een fijne fietstochten!
    Er is niets mooiers dan het alledaagse van het plattelandleven, want daar gebeurt heel veel. Heel veel mooie dingen!
    En al die ooievaars vind ik wel heel mooi!
    Ik heb genoten!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh this was a great pleasure! Thank you. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's weer Willy, ze geven het sfeertje zo prachtig door....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beste Willy,
    Wat een práchtige route met zoveel te observeren. Heel mooi die ooievaars en zo vrij ook. Die konijntjes die zómaar blijven zitten is ook heel bijzonder!
    Dank je wel voor het meenemen van je lezeressen. Juni maakt Nederland wel zo'n beetje op zijn mooist vind ik altijd.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk om even met je te mogen meefietsen !
    Nederland heeft vele mooie plekjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo'n heerlijk fietstochtje....mmmmm...... Aandoenlijk al die dieren ... En wat zit die Ooievaar daar leuk in z'n boom op de kruising... prachtige plekjes...
    Dank voor het mee mogen genieten,
    Groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijke Hollandse plaatjes, ik herken soms zelfs de plekjes. Leuk om foto's van mijn vroegere woonomgeving te zien.

    Fijn weekend, Willy. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk Willy,
    Op 8 juli ga ik weer met mijn broer bij jullie in de buurt fietsen. Ik weet nog niet welke route we gaan doen, dat laat ik aan mijn broer over en ik laat me graag verrassen...
    Maar als ik deze plaatjes zie... ik kan bijna niet wachten...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijk tochtje fijn dat ik ff mee mocht. Prachtige omgeving woon jij zeg...

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie fietstocht! Ongekend hoe groot dat ooievaarsnest in de boom is. Wat een werk is dat geweest. Ik zie een ree! Dank je wel voor dat je ons weer mee genomen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Isdit even genieten... Bij ons in Friesland is het zo open, dit is zo anders - heerlijk om zo even mee te genieten van jullie fietstochtje. Wat een prachtige omgeving!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een boel prachtige foto's .....wat us Nederland toch mooi....liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik kan me voorstellen, dat jullie de fietstochtjes hebben gemist tijdens jullie vakantie.
    Ik heb genoten van je foto's. Leuk al die dieren, hier in de polder zitten weer andere dieren. Geen ooievaars maar reigers, geen konijnen masr hazen. En helaas staan de koeien hier het hele jaar op stal.
    Wel zijn er heel veel paarden.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heb je wel tijd om te fietsen tussen al die foto's door? Geen ongeduldige partner? Leuk zo' avondritje. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke foto's Willy! Ik heb genoten van alle dieren en de prachtige natuur, hele mooie blogpost!
    Liefs,yvonne

    BeantwoordenVerwijderen